Szemüveglencsék a pihentetőbb vezetéshez Így tehetik a ZEISS lencsék a vezetést biztonságosabbá és kevésbé stresszessé. Vezetés. Sokan egyenesen a szerelmesei, de legtöbbünknek ez egy kényszerűség, amely nagyfokú szabadságot jelent. Azonban tanulmányok szerint vezetés közben sokan bizonytalanok és feszültek. Különösen gyenge látási viszonyok között, esőben, ködben, párás időben, pirkadatkor vagy szürkületben. Vezetés közben a jó látás elengedhetetlen a biztonsághoz és a balesetmegelőzéshez. Gyenge látási viszonyok között gyorsabban elfáradunk és lassabban reagálunk. De mire van igazán szükségük a sofőröknek a jó látáshoz? Milyen elvárásoknak kell megfelelniük manapság a vezetéshez használt szemüvegeknek?

A ZEISS alaposan megvizsgálta ezt a témát. Mennyire fontos a jó látás vezetés közben? Mikor léphetnek fel látásproblémák?

1. Látásproblémákat rossz időben, pirkadatkor vagy szürkületben és éjszaka tapasztalhatunk. Ezt néha „szürkületi vakság” is nevezik, s emiatt az állapot miatt sok ember egyszerűen nem vezet gyenge fényviszonyok között vagy éjszaka. Ennek az az oka, hogy teljesen más jellegű terhelés éri a szemünket, amikor sötétben, szürkületben vagy gyenge fényviszonyok között, pl. esőben, ködben vagy havazás közben vezetünk. Pupillánk kitágul, így látásunk kevésbé fókuszált lesz, mint nappal szűk pupilla mellett. Ennek egy tipikus következménye, hogy a sofőr kevésbé tudja helyesen megbecsülni a távolságokat, így bizonytalanná és feszültté válik. Ez azt jelenti, hogy olyan szemüvegre van szükségünk vezetés közben, amely segít jobban megbecsülni a távolságokat még gyenge fényviszonyok között is.

2. Tükröződések okozta látásproblémák A közlekedésben a szembejövő járművek fényszórója, az utcai világítás, vagy a fényvisszaverődés által okozott vakítást sokan nagyon zavarónak találják. Ez különösen akkor igaz, ha szürkületkor vagy éjszaka vezetünk, amikor a pupillánk kitágul. Mind a piackutatások, mind a tudományos bizonyítékok arra utalnak, hogy a közlekedésben észlelt vakítás együtt jár a korszerű járművek világítástechnikájával, különösképpen az LED és Xenon HID fényforrásokkal. Ez még fontosabbá teszi a vakítás elleni megfelelő védelmet, hogy a vezetés kényelmesebb és biztonságosabb legyen. A ZEISS megvizsgálta, hogy hogyan reagálnak a gépkocsivezetők a különböző típusú vakításokra, és hogy a lencsebevonat hogyan segíthet a problémájuk megoldásában.

3. A gyakori és gyors szemmozgás okozta látásproblémák Az FKFS* Intézet által a ZEISS megbízásából végzett mérések azt mutatják, hogy átlagosan a vezetés 97%-ában a távolba nézünk. Ez egy igen magas szám! Azonban a szemünknek más feladatokat is el kell látnia. Tekintetünknek gyorsan és folytonosan váltania kell a távolból a műszerfalra vagy valamelyik külső vagy belső tükörre. Ez általában nem jelent problémát a fiatal sofőröknek, de 35-40 éves kor fölött a szem már nem képes olyan gyorsan alkalmazkodni vagy ahogyan a szakértők mondják „akkomodálni” a különböző távolságokhoz, mint azt fiatalon tette. Speciális szemüveglencsére, pl. progresszívekre van szükség ahhoz, hogy megoldjuk ezt a problémát. Vezetéshez a progresszív lencsék távoli és a köztes látóterének kimondottan nagynak kell lennie, hogy a fej minimális mozgatásával tudjunk gyorsan fókuszt váltani amikor tekintetünket az előttünk lévő útról a műszerfalra visszük. A ZEISS alapos elemzésnek vetette alá a szem viselkedését vezetés közben.* Egy szemüveg mindenhez! A szemüvegviselők 72%-a** olyan szemüveget szeretne, amely jó látást biztosít éjszaka, ugyanakkor egész nap is viselhető!

Három kívánság – egy szemüveg: ZEISS DriveSafe szemüveglencsék A ZEISS az összes fenti szempontot beépítette az új ZEISS DriveSafe szemüveglencsébe, és létrehozott egy mindennaposan használható szemüveglencsét, amelyet azok a sofőrök is egész nap viselhetnek, akiknek korábban jelentős kényelmetlenségekkel kellett szembenézniük a gyenge látásuk miatt. És természetesen bárki más is, aki szeretné, hogy a vezetés még nagyobb élmény legyen.

Forrás: ZEISS Magyarország